A sok zene után jöjjön egy kis autó!
1965-ben élesztették fel az Audi márkanevet, amikor a DKW F102-es modell - már a Volkswagen-csoport égisze alatt - kapott egy (eredetileg Merci-fejlesztésű) négyütemű motort (végre). Az Audi egyébként a háború előtt az Auto Union gépjárműipari egyesüléshez tartozott, a négy karika (Audi, DKW, Horch, Wanderer) egyikeként.
Az, hogy ma már mind a négy karikát az Audival azonosítjuk, elsősorban épp a nyolcvanas éveknek köszönhető, amikor autóik a luxus-Volkswagen feeling helyett végre önálló arculatot kaptak. Az első nagy durranás nyilvánvalóan a szögletes ős-Quattro (Ur-Quattro) volt, majd jött a szivar 100-as 1982-ben, harmadikként pedig (1986-ban) megérkezett a szappandoboz 80-as (B3 vagy Typ 89).
Talán nem mindenki ismeri az Audi név keletkezésének történetét: August Horchot, a cég alapítóját kigolyózták saját cégéből, a Horchból, és nem vihette tovább a családnevét. Újonnan alapított autógyártó vállalkozásának így új elnevezést kellett találnia. A kislánya, aki épp a latinleckéjét írta, így szólt: "A nevünk [magyarul: Hallgasd!] latinul úgy hangzik, Audi! - legyen ez a cég neve!". És így is lett.
A gyönyörű gyári fotón (amely a www.audi.com oldalról származik) egy tornádópiros, ködlámpás Audi 80-as látható. A B3-ast 1991-ig gyártották, több mint 1,2 millió példányban. Ekkor egy jelentősebb facelift következett (amely a keretes hűtőrácsról ismerhető fel leginkább), majd pedig 1995-ben az autó az új nómenklatúra szerint az A4-esnek adta át a helyét.